onsdag 21 januari 2009

Dödsångest.

Vaknar av att min chef ringer och frågar varför jag inte är på jobbet eftersom det står trehundra arga människor utanför och bankar.
- För att jag inte ska jobba idag, säger jag.
Min chef börjar grina.
- Kan du inte sätta dig i en taxi och åka dit på en gång? frågar hon.
- Kan inte du göra det, det tar ju lika lång tid för dig i bilköerna?
- JAJA
(Klick.)

Först fick jag dödsångest och tänkte det är mitt fel det är mitt fel det är mitt fel och att jag säkert missat att jag ska jobba och att hon hatar mig.

Sen tänker jag att det kanske inte är okej att hon skriker åt mig i telefonen. Och att jag aldrig har missat mitt jobb.

Inte fan vet jag.
Den här dagen är körd vilket som.

/a

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart det inte är ok, det var ju hon som fuckade upp, hon kan inte bara anta att du är tillgänglig. Och om du skulle åka taxi skulle du naturligtvis inte behöva betala den själv.
/j