tisdag 27 januari 2009

Mina hemliga samtal med mig själv i drömmarnas GRÄNSLAND

Vet inte om det var för att jag hade läst för mycket litteraturanalytisk metodik för fort eller om det var någon mystisk gud men igår när jag höll på att somna hamnade jag i det mest absurda resonemang jag haft med mig själv på väldigt länge. Var något om konsten & skönhetens universum som låg parallellt med logikens och att man inte kan kommunicera mellan dessa två, det är inte samma språk. Man kan inte beskriva en färg eller ett ackord EGENTLIGEN. Liksom. Minns också "det är bara konsten som förstår konsten". Hur jag nu menade med det. Ett konstverk kan ju inte förstå ett annat utan ett medium/människa. Eller? Kanske pratar de bakom ryggen på oss. Eller så handlar det bara om att alla separata texter inom konsterna ar någon slags ande... (!!!!!!!)

Ja, du fattar.

Oc Alxi säger att jag jämt pratar i sömnen. Varje natt nästan. Jag undrar vilka storverk som ramlar ur mig varje natt när ingen hör... För det lär ju vara så. Dock hör han bara när jag säger "LÄGG AAAAV!" eller "HÅLL KÄFTEN!"

Fick A på min tenta igår också, made my day. Har inte blivit så glad för ett betyg sen någonsin/MVG i GeMu i ettan på gymnasiet. Hah.

Annars drömmer jag mest om öl då allt annat är leda.

/a

Inga kommentarer: