måndag 5 januari 2009

left to my own devices

Jag skulle bli en horribel hemmafru. Trots min vurm för vippiga kjolar, femtiotalsdesign och ett evigt lyssnande på gammal jazz skulle det absolut inte passa mig att inte ha ett jobb att gå till. Jag blir alldeles förslappad och deprimerad. Just nu är jag mellan jobb, börjar min nya anställning den 12 januari, och slutade förra jobbet runt den 12 december. En månads ledighet alltså, och jag har mest spenderat denna tid med att dra runt hemma i velourbyxor och ibland gå ut och dricka på tok för mycket av ren tristess.

Det skulle ju vara ok om jag hade pengar, då kunde jag resa. Eller en hobby! Visst, det finns ju massor av projekt att göra här hemma, typ städa, sy upp klänningar, lägga ut auktioner på tradera, organisera tråkiga papper, göra ambitiösa middagar och frysa in men ärligt talat, om ingen tvingar mig eller det inte är en bestämd aktivitet så gör jag det inte. Det vore också bra med en hobby som jag kunde göra tillsammans med några vänner. Typ:


Börja dansa lindy hop!


Borsta upp mina flöjtskills och dra ihop en enemble!


Ordna en bokcirkel med spöstraff om man inte läser den utvalda boken i tid! (oj vad mycket pisk jag skulle få... hrrm...)


och så är jag lite sugen på att börja yoga.

Nåja, all den här aktivitetslustan kommer säkert att försvinna när jag börjar jobba igen. Men det är några dagar kvar, om jag börjar nu kanske jag kommer att hålla det uppe!






Haha, eller hur.
/j

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag dansade lindy hop i höstas på Chicago dansstudio. Det var askul!! Dock lite trist att det var dubbelt så många tjejer som killar men tycker definitivt du ska pröva!

padam padam sa...

Ja jag är verkligen sugen, men har också hört det där om att det är mycket fler tjejer. Nåja, jag får väl lära mig att föra och så är det ordnat! ;)

padam padam sa...

Jag är pepp på alla grejerna!!! Utom lindyhopen dårå. Let's do it! /a

Anonym sa...

I needed to thank you for this fantastic read!! I definitely enjoyed every
little bit of it. I have you saved as a favorite to check out new things
you post…

Here is my website ... http://leaarceo.thoughts.com/

Anonym sa...

Hello, i read your blog fгom time to time and і own a
similаr οne and i ωas juѕt
wondering if you gеt a lot of spam feеdback?
If so how do уou prevent it, any plugin or anуthing уou сan
recοmmend? I get so much lately it's driving me mad so any assistance is very much appreciated.

Here is my page: rhinoplasty top surgeon

Anonym sa...

I know this if off topic but I'm looking into starting my own weblog and was wondering what all is needed to get setup? I'm assuming having a blog like
yours would cost a pretty penny? I'm not very internet smart so I'm not
100% sure. Any tips or advice would be greatly appreciated.
Kudos

Also visit my website; janisfong.wordpress.com

Anonym sa...

Thanks for ones marvelous posting! I actually enjoyed reading it, you can be a great author.
I will remember to bookmark your blog and will eventually come back at some point.
I want to encourage that you continue your great posts, have a nice afternoon!


Also visit my website :: nummerupplysningen

Anonym sa...

I was recommended this website by my cousin. I am now not
certain whether or not this submit is written through him as nobody else recognise such detailed approximately my trouble.
You are incredible! Thanks!

Stop by my weblog jackpot 6000 online free

Anonym sa...

Іf some one desіreѕ to be upԁated with hоttеst technologieѕ аfterωard
he must bе pay a quicκ viѕit this web ѕite anԁ be up
to date all the tіme.

Αlso visit my wеb page; nоse job ()

Anonym sa...

What's up, for all time i used to check website posts here early in the dawn, as i enjoy to gain knowledge of more and more.

Stop by my site; Jackpot 6000 ()

Anonym sa...

Excellent itеms from you, man. I've take into account your stuff prior to and you're just extremelу excellent.
I reallу like what уou havе recеivеd гight
here, certainly like ωhat you are ѕtating
аnԁ the beѕt ωay thгough whісh you аsѕert it.
You're making it enjoyable and you continue to take care of to stay it smart. I cant wait to read far more from you. This is actually a great site.

Also visit my web blog :: nosejob

Anonym sa...

Hi colleagues, how is the whole thing, and what you would like to say concerning this piece
of writing, in my view its in fact amazing in favor of me.



my web page; jackpot 6000 online gratis

Anonym sa...

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found
something that helped me. Thanks!

My weblog: quartz comptoir ville de Quebec