torsdag 24 juli 2008

Överraskningsdejten

Efter att ha sovit en stund på jobbet bestämde jag mig för att ordna en liten överraskning. Klädde på mig mammas gamla brudklänning och några juveler och tog Saltsjöbanan till Sibas palats. Drog några halsbloss och sen kom F ut, blev förvånad och picknicken kunde börja. Inhandlade billig materia på Willy's och åkte sen till Gamla stan där vi satte oss vid vattnet och tävlade i vem som kunde spotta olivkärnor längst. Jag förlorade. Jag är urbota dålig på att spotta alltså. Jag är som han i Gummi-Tarzan innan han träffar häxan. Kass, that is.

Vidare till Stampen för ett glas rött och ljuva toner av den senaste avdankade jazzsaxofonisten men det var för fullt för en romantisk rendez-vous så vi hamnade istället på Akkurat och inhandlade spexig, ovanlig och mycket dyr öl. Han köpte någon honungsvaiant och jag någon röd från London. Min var fantastisk. Tacka fan för det, 74 kronor kostade aset. Efter ölen och några fantasier om att det är en upptäckt drake som har tvingat överheten till att stänga ner Södertunneln går vi vidare mot Mariatorget.

När vi kommer runt hörnet påminns jag snabbt om att det var onsdag och att onsdag is BABA NIGHT. Kön är ringlande lång av diverse artonåringar. Jag känner mig alldeles för uppklädd i mormors gamla juveler och F stönar till och säger "Jag ställer mig INTE i den där kön". Jag svarar något i stil med att jag känner mig tusen år gammal. För att befästa det påståendet gider vi in på Rival och sätter oss i baren högst upp för att sluka en dry martini. Hade ju redan börjat så bra med den dyra ölen, varför inte fortsätta spendera? Liksom.

Nu sitter jag i mina Turkietshorts och känner mig olovligt pigg. Ikväll fortsätter dejten. Jag är lovad en coctail.

/a

1 kommentar:

Anonym sa...

vad härligt det låter!
/j