tisdag 22 juli 2008

fylla och sex

Idag har jag och Andrea, min kära medbloggerska, druckit indiechampagne (Chapel Hill mousserande) i Tanto. Jag var först motvillig eftersom jag senare på kvällen skulle träffa en från tradera som ville köpa mina skor och att vara smålullig då skulle kännas lite genant. Att träffa någon efter vinhävning i ett förortsköpcentrum för att sälja ett par skor känns lite... lite fel. Även om jag är övertygad om att dylika transaktioner sker varje dag i min kära söder om söder om söder förort.

Nu blev det så att jag var en aning vindoftande ändå när vi möttes för skoöverlämning. Jag hoppas att hon som köpte dem tror att jag är väldigt folkskygg och därför var tvungen att dränka en pava innan jag kunde ses. Då kan hon ju dra en historia om alla de underliga figurer som huserar på tradera, precis som jag brukar göra.

Men i alla fall, jag och A satt på gräset och tittade på hundar och gamla ex, sånt som befolkar Tanto en sommardag som denna. Vi pratade om behovet av förändring och om personer som får en att se på världen med nya ögon och om sex. Så klart. Jag berättade om hur böcker som "Hästarnas dal" vilka jag slukade som tioåring fuckade upp min syn på sex. Jag trodde verkligen att första gången man låg med någon man var kär i så skulle man tillsammans uppnå den ultimata saligheten i konvulserande paroxysmer medan man ystert skrek ut varandras namn. Möjligtvis skulle man även ligga på en björnfäll i en grotta á la Ayla och Jondalar. Detta gjorde att vi kom in på hur oväntat det skulle vara om man skrek ut sitt eget namn under passionens höjdpunkt. Jag ska börja med det, bara "åh JESSICA DU ÄR SÅ BRAAAA JESSSIIIICCCAAAAAA!!!". Min pojkvän kommer att bli så förvånad.
/j

Inga kommentarer: