måndag 21 juli 2008

när man är gammal och vis

så visar det sig att sånt man trodde när man var yngre (alltså för något år sedan) inte alls stämde. Se här bara, en liten lista jag skrev i vår gamla blogg:

Jag har en grej för:
1. Killar som är riktigt bra på något kreativt, som målande, musik eller skrivande. Vad gör det mig till, groupie?
2. Killar som jag kan diskutera böcker med och som kan rekommendera mig böcker.
3. Några dagars skäggstubb.
4. Killar som vet mer än mig inom vissa ämnen och kan lära mig saker om det.
5. Hans hand runt nacken när vi går.
6. Nu kommer jag inte på något så jag frågar Andrea. Hon säger att jag har en grej för män som behandlar mig som en dam, och det stämmer nog.

Ok, nu lever jag med min pojkvän. Vi träffades för ett och ett halvt år sedan och det är verkligen ett superbt förhållande. Men nu ska vi se hur bra han stämmer in på den där listan:

1. Njaee, de sköna konsterna är inte riktigt något för min man. Han har skrivit någon låttext ibland. För det mesta är de snuskiga och ska sjungas när man dricker bärs.
2. Eh... min älskling har typ läst Sagan om ringen och där med basta. Han klagar över att böcker tar för lång tid och att han inte kan koncentera sig. Så nej, han skulle inte kunna rekommendera mig en bok. Förutom Sagan om ringen.
3. Ok jag är fortfarande en sucker för skäggstubb men eftersom han har det så ofta har jag också insett att det är bara kul när det sticks de första gångerna.
4. Njae, han kan mer om World of warcraft än mig. Och han är bättre på att laga mat. Annars är det alltid han som frågar mig om saker. Jag menar inte att låta elitistisk. Det är bara det att han hoppade av högstadiet och jag har tragglat mig igenom en kandidatexamen. Och det är helt okej. Jag har insett att förmåga att göra en Foucaultsk diskursanalys och briljera med Kants tankar om det sublima inte gör en till en bättre/nöjdare/fullvärdigare människa. Det gör varken till eller från, faktiskt.
5. Spot on på den fortfarande. Han gör det.
6. Om man med "han behandlar mig som en dam" menar att han är väldigt generös, alltid får mig att känna mig välkommen och ända sedan första gången vi pratade fick mig att känna mig fullkomligt avslappnad så ja, då behandlar han mig som en dam. Å andra sidan så yttrade han just orden "om du inte går in och duschar nu så går jag och bajsar och sen kommer du inte vilja gå in där" vilket får damen i mig att begå hariakiri.



"psst, mindre bajs älskling"


/j

Inga kommentarer: