tisdag 22 juli 2008

hej bloggen

Känner mig smått bakfull och hälsosamt nog så är det rätt ovant vid den här tiden. Stegade upp ur min kuddindränkta säng vid tio-i-sex-snåret, käkade en hälsosam frukost (eftersom min träningsfreakade roomie gör mig nervös och får mig att skippa marmeladen. DOCK SKULLE NI SE MIG PÅ KVÄLLARNA INNAN HON KOMMER HEM!!) och sedan glider man in i tunnelbanan för att inta första läsposition på väg till jobbet.

Resten av dagen består av att växla mellan tre saker: promenera, läsa Faulkner och sova. Jag älskar att få betalt för sömn. Säg det bara inte till någon.

Sen vid halvfyratiden blev jag farligt sugen på spirits så jag ramlade in på systembolaget i jobbkläderna bestående av ett par asfula blå jeans (f.t. record jag har ALDRIG blå jeans) samt en liten barnt-shirt med findus ur pettsson och findus-tryck. Svettig ful och snart full. Och bredvid mig går den lilla älvan J i sin gula 50-talskjol och en bedårande småblommig blusgrej. Kort och gott, låt mig presentera the Beauty and the Butch.

Tänk om Chuck hade sett mig.

Mer news.

En blondin vid namn D har nästan blivit överkörd av en Finlandsfärja. How cool is that?! Jag fick stora darrpaniken när han berättade det. Jag har alldeles för bra inlevelseförmåga. Dock något att skryta med på CV:t. Finlandsfärjan alltså, inte inlevelseförmågan.

En ny dinosaurieserie på omöjliga Kanal 9. Inte hotter than JP men definitivt tillräckligt för att få mig att utsöndra några åh och wown. För att inte glömma de mer elitistiska hmpfen och hmmen vid åsynen om någon slags släkting till en pterodaktyl.

Fredag åker jag hem. Tretton timmar nattåg och sittplats vid gången. Ingenstans att luta huvudet. Datorns batterier håller bara tre timmar. Men lätt värt. Hemma väntar mamma och ingen galning våningen ovanför som vrålar DÖDA MIG med dödsångesten hängande i halvtonerna. Idag pratade jag med roomie om galningen. Freaket på sexan. Hon tyckte att vi skulle börja svara. Med typ: "VI ÄR HÄR FÖR DIG!!!!"

Hon är galen.
Alla är galna.
Snart kommer han att sätta igång.
Inatt tippar jag på ungefär 23.29.

Jag kanske inte överlever natten.

/a

1 kommentar:

padam padam sa...

hoho, lever du?
/j, din bloggerska i nöden