söndag 20 juli 2008

den där tomten skrämmer mig

Jag är också vaken. Gör matlåda tills imorgon. Pasta och tomatsås. Visserligen har mycket ändrats i våra liv, men vissa saker är för alltid de samma. Jag kommer med darrande händer öpna en burk euroshopper krossade tomater när jag sitter på ålderdomshemmet och ömsint röra ut den med torkad basilika och någon gammal pastaskvätt. Mina barnbarnsbarn kommer att tycka att mormors matvanor är övermåttan ålderstigna och typ svälja ett näringspiller. Men jag är sann mot pastaotomatsåsen.

Tapeten är jättesnygg ju! Jag skulle kunna ha den som tapet på riktigt liksom.

/vi måste komma på ett sätt att vara olika användare så vi slipper skriva under så här för jag vet aldrig vad jag ska kalla mig, jessica, jessi, jesper, allt är så konstlat. Jag har aldrig liksom försonats med mitt namn.

2 kommentarer:

padam padam sa...

erkänn att det var efter att ellens jessica dissade det! /a

padam padam sa...

nänä. Och uppenbarligen håller resten av världen med och kallar mig rebecca.