lördag 23 augusti 2008

Would you hire me? I´d hire me. I´d hire me so hard.

Alltså det här med att skriva CV... Jag tycker verkligen att det är något av det mest retarderade som man kan göra. Inte själva CVt i sig, klart en eventuell arbetsgivare vill veta vad man gjort innan, men den personliga delen... huvva. Jag brukar oftast inte ha några problem med att skriva vad som helst, men när det kommer till att sälja sig själv tar det stopp. Så här skrev jag under rubriken Personligt: Jag är positiv, flexibel och stresstålig. Min stora erfarenhet av att jobba inom service gör att jag vet vikten av bra kommunikation och hur det avspeglar sig positivt på företaget.

När jag skrivit denna mening fick jag en allergisk reaktion, hela min kropp svällde upp i aversion inför dessa fruktansvärda floskler. DET ÄR SÅ DUMT! Det kan ju inte vara meningen att det ska vara så här, varenda arbetsgivare med hjärnan i behåll kan ju inte tycka att dessa floskelfester är i sin ordning. Ändå är det vad sådana där CVguideer på nätet rekommenderar.

Så här skulle jag vilja skriva under Personligt:
Hej hej jag heter Jessica. Jag har en massa erfarenhet av att handskas med jävliga kunder. För det mesta får jag dem att bli ojävliga och glada eftersom jag på riktigt tycker att det är viktigt med bra service, och inte i den floskliga meningen utan för att det handlar om att det är shysst att göra människor glada. Men ibland, om kunder är en inkarnation av Satan och bara helt omänskliga så blir jag rädd och gråter en skvätt på lagret. Men jag jobbar på det! Anställ mig.
/j

ps. poäng till den som fattar min otroligt vitsiga rubrik

Inga kommentarer: