tisdag 19 augusti 2008

oj oj en olm!

Om jag hade varit bättre på matte så hade jag lätt läst natur på gymnasiet och förberett mig på en bana inom biologin. Det är så fantastiskt att det finns så mycket underliga djur, konstiga djur som man bara tror finns i sagor finns faktiskt här på jorden! Jag blir alldeles religös när jag tänker på det. Spana in den här olmen och förundras över att den finns:


Den kan bli hundra år gammal och behöver inte äta på tio år, det är typ det coolaste jag hört!

Det här är en länk där man kan fascineras vidare.
/j

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äta tio gånger under en livstid låter ju både sjukt användbart och vansinningt tråkigt samtidigt.. =)

padam padam sa...

Ja, men tänk vad praktiskt. På sätt och vis har olmen uppnått det som stora delar av mänskligheten strävar efter - hög ålder och litet matintag. Fast tyvärr ser den ju ut som en muterad penis och lever i en grotta så jag är inte så avundsjuk.