fredag 15 augusti 2008

vi behöver något nytt, något stort, något pepp!

Läste du tidningen Darling? Jag läste den jämt när jag var en liten snärta. Prenumererade, hade darlingpåsen, dyrkade darlingredaktionen. Jag diggade Darling för att det var en tidning som kändes som en kompis. Mina kompisar brukade inte diskutera hur man fixar snygga bruna sommarben eller vilken kändis som har fått barn, vi brukade snacka tvspel, konstiga sexupplevelser och hur det är att bli stor. Det gjorde darling också! Darling var peppande, som en cool storasyster lugnade Darling ett ledset tonårshjärta och förklarade att allt kommer att bli bättre och att du är asgrym precis som du är. Under en tid när jag mest satt hemma och karvade mig själv i armarna så var Darling ett litet hopp.

Idag finns ingen tidning som Darling. Vad läser man idag när man sitter hemma med kalviga ben och ett bröst fyllt av olycklig kärlek? Läser man om Lindsay Lohans senaste fylla? Höstens nya heta underkläder? Att rutigt is the shit? Jag menar inte att moralisera. Sånt kan vara askul att läsa. Men det behövs något annat också, en motvikt. Jag skulle vilja se Darling resa sig ur graven, jag skulle vilja se Darling version 2.0. Och om ingen startar upp den på nytt så får jag göra det själv! (fast helst inte jag är för slapp)

De här borde skriva i nya supertidningen:
jag
Andrea
Camilla
Alla andra av mina vänner som när journalistdrömmar eller bara har en liten text inom sig.
Ewonne
Tanja Suhinina
Meidi
Hanapee
Hanna Fridén

För de är grymma tjejer som är pepp, var och en på sitt sätt (rim!).
/j

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är fett på, m-kaaaay!

padam padam sa...

härligt, jag kommer dragandes med den nya tidningen när du minst anar det!

Anonym sa...

wörd! jag, cam och en tjej som heter sofie (ja, duvet, hon som du och jag ramlade till tegel med en vinternatt för hundra år sen) gjorde ju ett tappert försök. vi skrev massa texter och la rabarber på redigeringsdatorer på lava. men sen rann det ut i sanden. vi tog till och med foton för vårt försla omslag. en barboedocka med en kpist i handen. vi var så nyskapande.