torsdag 21 augusti 2008

Utkorgsbonanza

Igår återupplevde jag en bit av min ungdom. Var på baba sonic, legendarsik indieklubb, med min kära medbloggerska Andrea (som har slutat skriva här, wtf?) och hennes vänner. När vi kom dit vid tolvsnåret så var kön brutal. Eftersom jag i princip bodde där när jag var mellan 18 och 21 så tänkte jag bara glida fram och säga hej till vakten. Så jag stapplade fram (försök själv att glida efter triljoner glas billigt rödvin) och gjorde det. Han blev glad att se mig, och frågade hur många jag hade med mig. Fyra, sa jag och han lyfte på repet och släppte in oss. Det var verkligen inte min tanke att försöka hustla in oss så det var ju hur fint som helst av honom. I baren stod en tjej vars mor har varit min dagmamma så jag fick svinbillig öl hela kvällen. Också fint! Detta ledde till att jag skickade följande sms till min syster:

1. Öh full. Jätte! bajjjjs hehe! Jag ger sprit till alla, inte bra. Men fernet!

Tjaa... jag är sannerligen inte elegant när jag är full som en gnu. Och dessutom är jag lögnaktig, jag köpte inte sprit till folk, bara öl. Inte heller köpte jag fernet vilket så här i retroperspektiv känns väldigt sunt och bra.

2. Hej... Vad gör du? Jag är en dinosaur här. Hjälp.

Va? VA?! Andrea, vet du varför jag skulle vara en dinosaur? Dansade vi en dinosaurdans? Eller det slog mig just att jag nog menade att jag kände mig uråldrig, med tankte på att alla andra på baba är typ 17. Fyllelogik at it´s finest.

3. Priv ja massa

När min syster fick det här smset så förstod hon ingenting, och det gör inte jag heller (fast jag tror att priv=sprit). Hon undrade vad jag menade. Jag tog mig samman och skickade iväg:

4. Nej det är lungt. Jag ska åka hem nu!

Vilket jag gjorde och det var sannerligen på tiden. Vakten släppte in en dam men ut ragglade en kaja som promt begav sig till grillen och djuriskt länsade ett fiskburgarmeal.

/j

2 kommentarer:

Lo sa...

Oj oj oj, jobbigt sånt här... man har ju själv dragit iväg ett och annat mindre lyckat sms i sina dar.. Och just precis det är samma utbilding, men jag läste en annan inriktning. Vad kul! då får hon komma och praktisera hos mig, hehe. Jo, Stockholm är allt väldans litet. Hälsa henne massor!

KRAM

padam padam sa...

hehe ja men som tur var så var det ju min söta syster, henne kan jag vara hur pinsam som helst inför. Hon började ju på den där utbildningen förra veckan, men nu verkar hon ha bestämt sig för att det inte är något för henne. Men ska hälsa henne!