onsdag 6 augusti 2008

trevlig lägenhet med händelserikt trapphus uthyres

Imorse stod en man ute i trapphuset och skrek "HOOORA öppna då jävla HOOORFIIIIITTA!". Han försökte komma in till hon som bor i lägenheten mittemot oss. Antar att hon inte var hemma, hur som helst så öppnade hon inte. Men han var ihärdig. Efter ett tag satte han sig på trappen och började skriva små lappar som han stoppade in i hennes brevlåda. Under tiden mässade han att hon var en hora, en jävla fitta, ett svin. Med förnyad energi gav han sig på dörren, bankade och skrek att att han ville ha sina pengar och att alla grannar skulle veta att där inne bodde en riktig HOOOORAAAA. Micke ringde polisen. När mannen i trapphuset hörde att porten där nere öppnades knögglade han ihop lappen han höll på att skriva, slätade till håret och reste sig upp. Så när polisen kom upp för trappan var han ett under av trevlighet. Han skulle bara hälsa på hon som bodde där. Nej, nej, det var inga problem alls. Polisen förde i alla fall bort honom. De sa att eftersom hon inte var hemma så var det väl lika bra att han ringde henne ikväll. Jag hoppas att han inte gör det. Om han kommer tillbaks ska jag fan pepparspreja aset. Genom brevlådan, för jag är en fegis.

Sådana här incidenter och det faktum att jag vaknade en tidig morgon i våras av att någon höll på att skruva loss skruvarna runt handtaget på dörren gör ju att tanken på flytt känns ännu mer aktuell. Fast det där med skruvarna var inte så farligt, personen på andra sidan dörren stack iväg när jag tände lampan. Man kan inte komma in i lägenheten genom att bara ta bort handtaget, men det var väl någon som var tillräckligt full/hög/dum för att tro det som försökte, eller en handtagsfetishist som inte kunde motstå detta blänkande stycke stålperfektion. Hur som helst så spikade Micke fast handtaget igen. Tyvärr spikade han fel så nu pekar det neråt, men man kan ju öppna dörren ändå.

Jag gillar ju att bo här. men jag kan tänka mig att om man bor här länge och vill flytta men inte kan och sådana där grejer händer titt som tätt så kanske man blir en aning... bitter. Så därför: flytta. Vi får hyra ut längenheten i andra hand. Någon som är sugen?
/j

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha herregud, var bor du egentligen? Signa upp dig på en slö kurs på universitetet och flytta till lappis, dude. Eller så kan du ta min fula Solna-etta om ett halvår då jag förmodligen raggat upp något nytt!

padam padam sa...

I folkhemmet gone wrong. Äh, det finns betydligt värre ställen i sthlm, men ibland blir man lite less.

I solna skulle jag jättegärna bo, har växt upp där, men om ett halvår har jag flyttat ju ;)

Anonym sa...

jessica!
ni är tillbaka! det känns betryggande. nu behöver jag aldrig ha tråkigt när jag jobbar eller pluggar för den delen. jadå, det är bra med mig, är för tillfället inne i en hatisk period då jag bara längtar tillbaka till skolan och vill mucka med varenda kund som kommer in på jobbet. men det går väl över om sisådär sjutton dagar när hösten sparkar igång på allvar. jag träffade förresten cam igår. jag vill verkligen åka och hälsa på henne nån helg i höst, är du på?
kram
/ewo

padam padam sa...

fast uppdateringstakten på den här bloggen är inte svindlande, så lite tråkigt kan det nog bli ändå... Den där hatiska perioden är jag inne i dagligen och det blir bara värre av att jag inte har någon mer skola att se fram emot!

Ja jag vill jättegärna hälsa på, men eftersom jag inte ska plugga något mer så kommer jag ju inte ha kårleg, vilket kan bli problematiskt om man ska ut i uppsala. Hoppas det går att ordna på något sätt.