lördag 16 augusti 2008

ibland behöver öppna dörrar slås in lite mer

Igår var jag och min syster på södra teatern. Jag drack öl och gestikulerade. Pratade feminism. Jag brukar inte prata om sånt så ofta, mest för att alla mina vänner tycker typ samma sak. Det blir inte mycket till diskussion om alla håller med varandra, eller för all del bildar enad front. Jag och söstra mi kom i alla fall in på sexighet. Hur man kan höra att feminism inte tillåter kvinnor att vara sexiga. Hur kul är det om alla går runt och ser likadana ut ska vi ha på oss unifrom och öhh ingen spänning mellan könen öööööh. Det är då man måste påminna sig om att sexighet som vi ser det idag inte är något naturgivet. Jag gav Föreläsningen för min syster. Möjligtvis sluddrade jag en aning. Sedan fick jag hicka. Poängen var i alla fall att det som idag ses som En Sexig Kvinna så klart inte alltid har gjort det. Tha sexy mama har kommit i alla former.


hot stuff för en sådan 24000 år sedan


riktigt sköna damer anno runt 1600


icke att förglömma, 1400-talets plockade hårfäste. Hittade ingen bättre bild, men poängen var att ju högre panna desto sexigare tjej. Så man plockade sitt hårfäste, gick runt med alienskalle och var oemotståndlig.


Jag tycker att det är trösterikt. Man är aldrig ful, fulhet och snygghet är inte skrivet i sten, det är bara idéer och det fina med idéer är att de kan ändras.
/j

3 kommentarer:

padam padam sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

bra sagt sis! ibland, ibland kan du komma med bra kommentarer. sällan men ibland dyker dom upp! ;)

padam padam sa...

jaa what can i say, jag fick de smarta generna HAHAHAHAAA