söndag 10 augusti 2008

Tillbaka till kaos

Igår kom jag tillbaka til Stockholm efter att ha sovit som en klubbad säl alla tretton timmar sittlats från Boden C. Vilket aldrig händer. Sovandet alltså. Endera hamnar man bredvid någon snuskis så att man inte vågar slappna av. Eller så snarkar den bredvid. Eller så är man bara inte trött utan tänker på tusen saker tills huvudet blir fullt och trycker sig hjälplöst mot tinningarna. För att fly, vad vet jag.

Åt vegansk sushi med F och åkte sedan hem till honom och sov en släng. Blev lite full och såg Sx & the Cityfilmen som var mycket sämre än jag trodde. Sprang till tvärbanan och ramlade in hos Limpan som bjöd på Rom och cola. Alla som var där satt i en ring och berättade historier för varandra. Jag var en bra historieberättare. Jag berättade Limpans historier också, bara för att det var så roligt att få leva sig in. Sen åkte jag hem och somnade efter något kapitel in i Maja Lundgrens omdiskuterade Myggor och tigrar.

Vaknade halv fyra av att fyra av min roomies gäster dräller in. Efter ytterligare en halvtimme börjar dde bråka och skrika och en gör slut med sin pojkvän och tar en taxi i trettio mil för att komma hem. De kallade varandra horungar. Liksom.

Jag har exremt stora problem med att förstå människor som behandlar andra på det sättet. Jag fattar verkligen inte. Skulle aldrig ta något sådant. Aldrig. För andra verkar det tydligen vara vardag. Trist för kidsen, liksom.

Äsch. Nu ska jag göra något annat.

/a

Inga kommentarer: