måndag 30 mars 2009

det var så... fint.

Var på ett seminarium idag, det är ju guldäggsveckan och då måste man gå på seminarium och se insiktsfull ut. Eller alla andra kanske verkligen är det, mycket möjligt. Men jag har seminariedamp. Sätt mig framför ett podium med en diskussionspanel eller talare med handsfreemick och jag blir mentalt sju år. Upptäckte att ett veck i min klänningskjol andandes i samma takt som jag. Alltså, när jag andades it putade vecket ut, när jag andades it sjönk det in. Helt sjukt. Som en cyborg, eller en tygborg. Sedan hade två timmar gått och det var dags att tåga ut till förfriskningarna.

Och vad skådade inte mitt norra öga (eller, det vänstra) om inte två bord proppfulla med öl! Massor av gratis öl, fritt för den hugade att hugga in på! Jag fick nästan en stroke av den osannolika lyckan. MEN VARFÖR HAR INGEN BERÄTTAT OM DET HÄR FÖRUT?!! När jag behövde veta?! Varför berättade ingen om denna gyllene gruva när jag var ölsugen student? Att det bjuckas på gratisöl på seminarium, att det bara är att dra på sig fyrkantiga glasögon och en svart acnekavaj och hugga in på festen? Andosan, jag önskade att du varit där. Nu var du inte det och ingen annan jag känner heller så jag gick därifrån som den malplacerade sjuåring jag var.

/j

Inga kommentarer: