tisdag 24 mars 2009

right back at ya

Lovar du att vara ärlig? Självklart

Du heter: Andrea

Smeknamn: (STUMPEN?) cuddles, andosan

Låt som när du är ledsen sörjer till?
Hurt av Nine inch nails och a better son/daughter av Rilo Kiley

Beroende av: Cigaretter & mamma

Vem behöver du mest just nu: En hemlig person

Vad tror folk om dig? Ingen aning. Jag har faktiskt tänkt i flera sekunder nu men jag vet faktiskt inte.

Stämmer det?
Antagligen tänker ju folk något.

Vad får du oftast komplimanger för? Frostis säger: "för att du är smart". Jag tvivlar. Frostis mamma säger: "Färgstark". Vet inte om det är någon komplimang.

Vad säger du för att imponera på någon?
Jag pratar om modernismen.

Hur imponerar man på dig? Man kan fett mycket om något inom kulturområdet, ex spela något instrument mycket bra eller rabbla finesser hos Joyce.

Brukar du skratta för dig själv? Jämt. Senast idag när jag hittade lappen "Får jag chans på dig? Ja, Nej, Hellre Hitler. Hellre Hitler-rutan var halvt ifylld, sedan överstruken och Ja-rutan hade kryssats i.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Ne, icke har jag den. (Frågan var om F hade "Ur könets mörker")

Var bor du? Aspudden. Västra flygeln.

Trivs du där: Som fan. Fett läge.

Äger du några converse: Ja, ett par som nästan ramlar isär och som är för trasiga för att användas. Dock slänger jag dem inte. Vet inte varför. Kanske klarar jag inte av att vara converselös.

Sprit, cider, vin eller öl:
Inte cider i alla fall. Inte om jag inte är desperat.

Brukar du bli för full: Varje gång. I princip.

Vad har du för mobil operatör: Öh, halebop. Livets krydda.

Är du allergisk i mot något: Nä. Helt onödigt.

Har du haft sex idag: Nej.

Nästa mål i ditt liv: Skriva en uppsats. Skaffa ett jobb. Färga håret. Se Godard. Läsa ut "Fågeln som vrider upp världen" Skriva klart min hemtenta. Skriva brev till min lillasyster.

Hur svarar du i mobilen: Hej

Vem ringde du senast? Mamma. Så klart.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att hon hade ramlat och skurit handen.

Antal timmar sömn inatt: Sju.

Sov du ensam: Nä.

Brukar du komma i tid: Förut: alltid. Nu: Ibland. Ibland stört tidigt också utan att jag fattar varför. Vi snackar en eller i alla fall en halv timme.

När mår du bra: När jag dirigerar på fester eller när jag träffar nya människor som gillar böcker eller när jag åker till en ny plats och känner mig lugn där eller när jag pratar med någon jag litar på.

När blev du fotad senast: På festen i lördags möjligen.

Hur känner du dig nu: Skuldmedveten, jag borde skriva klart min tenta. Ångestfylld (lite) för att jag ska jobba imorgon och jag har varken tid eller lust.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt och rött i olika proportioner.

Vad tycker du om fötter: Välformade. Otroligt välformade.

Vad saknar du: Mamma.

Hade du en bra kväll igår: När jag kom hem från jobbet var den okej. Eller den var nog okej på jobbet också.

Favoritdryck på morgonen: Juice.

Rakar du benen: Sällan. Tyvärr. Älskar slätheten..

När brukar du oftast gå och lägga dig: Elva-tolv

Är du blyg? Det blir alltid bättre framåt natten

Sysslar du med någon idrott: Indiebandy.

Vill du hellre ha mail än brev: Just nu längtar jag efter ett mail av Petra..

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: LÄTT.

Har du spytt offentligt: En gång när jag var tio på bussen till Luleå. Annars på toaletter på fester.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:
Ja, knulla.

Är du nöjd med ditt liv: Inte direkt.

Är du bortskämd: Nej.

Vad gör du i morgon: Skriver tenta, jobbar, spelar Fall Out 3

Vad är det värsta du vet? Mitt jobb... NÄÄÄ. Att vänta.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? 800? NÄÄÄ. Inte vet jag. Jag slösar väl typ 7000 på en månad? Fast det är ju hyra och sånt också.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Jag sysslar inte så mycket med förebilder.

Vad längtar du till? Mamma.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Som fan. Några få.

Vad använder du för shampoo? Det vet jag verkligen inte.

Vad är det finaste du fått? Finast som i dyrast: ett piano, finast som i det bästa: ?

En speciell dag du minns: 14 april då jag föll ner i sextonårsbrunnen

Hur gammal är du: 22

Tycker du om någon just nu: Nä. Hatar alla.

Om fem månader: Fyller jag väl år igen.

Du samlar på: Foton på konduktörer och böcker. Inte foton på böcker utan ja, böcker.

Gröna eller röda äppeln: Gröna. Fast helst Fiji.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma...

Gillar du golf: Nej i FUCKING HATE IT

Vilken tid gick du upp idag: halv åtta.

Har du sovit i din egna säng inatt: JA.

Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor. Och knästrumpor.

Är det okej att gråta: Alltid.

När grät du senast: Till Desperate Housewives.. JAG VET.

Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Sluta på mitt jobb.. hahaha

Bär du glasögon eller linser: De nada.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: haha. JA. Nä.

När går du upp ur sängen en helgmorgon:
nio.-

Har du piercing: Bara öronpiercing, jag fattar inte varför folk säger att det inte räknas? Det är väl för i helvete lika hardcore som...... nä okej. Inte som ALLA andra piercingar.

Vill du gifta dig: PFff

Vill du ha barn: Om den inte blir ful.

Solar du ofta: Nä. Jag hatar att sola.

Är du bra på att laga mat: Inte speciellt.

Är du flygrädd: Nej inte alls.

Hur vig är du: Inte som i åttan...

Är du musikalisk? Nja.

Vad dricker du helst när du är törstig? ISvatten

Vilken är din favoritglass: Tofuline Mocca

Tror du på ett liv efter döden: Okej då.

Tycker du om sushi: Vegetarisk, om den är välgjord så är det min favorit

Vad äter du helst när du ser på film: Sushi.

Bor dina föräldrar tillsammans: Hhaa. Nä. Såååååååååååå 1954

Har du tandläkarskräck: Nä. Däremot för att behöva betala.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Ingetdera.

Vilken ögonfärg har du:
Grön.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.... en miljon kanske.

Biter du på naglarna: Inte nu.

Röker du: Ja, det är ju så sjukt ballt.

Hur ofta tränar/motionerar du:
ALDRIG! Jo, när folk flyttar och jag hjälper dem att bära.

Senaste låt du hörde: Nån med Love is all.

/a

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, Stumpen. INTE ETT ORD, Andosan!

Men du är ju asmusikalisk.
/j

padam padam sa...

Tycker också det är kul att vi båda spytt offentligt på bussar, men omständigheterna var nog annorlunda. Det hoppas jag iaf, för din skull...
/j

Anonym sa...

stumpen!!! hahahahahahahhaha!!! men varför? hur?

padam padam sa...

När vi precis blivit ihop låg vi på sängen och jämförde våra ben. Mina ben var mycket kortare än hans, och han skrattade rått och sa "de ser ut som två små stumpar jämfört med mina". So there.

Jag kontrar ju med att kalla honom gosegrisen.

Jag VEEEEEEEEEET...
/j

padam padam sa...

Oj! Insåg just att jag utsätter dig för det värsta du vet rätt ofta. Härlig vän, haha.
/j

Anonym sa...

vad är det värsta jag vet? att du kallar micke för gullegrisen?

padam padam sa...

haha nej det tycker du bara är charmigt, det värsta du vet är att vänta, skrev du
/j

Anonym sa...

jahaaa... ja men när det gäller dig lever jag efter mottot "den som väntar på något flott"

/a