söndag 22 mars 2009

Traderaknarkar

Jag älskar Tradera på ett nästan ohälsosamt sätt. Jag är en riktig Traderajunkie. Maniskt sitter jag framför skärmen och dunkar in det högsta budet 30 sekunder innan auktionen slutar. Känslan av att vinna en auktion på en snygg vintegeklänning som skulle säljas för det dubbla priset minst på någon chic vintagebutik i Sthlm är oslagbar.

Att köpa kläder ska vara en sport, det ska vara billigt som attan men ändå passande och personligt. Eftersom jag under flera år varit fattig student har denna strategi mest varit nödens lag, men nu när jag har jobb och mer lön än jag behöver håller jag fast vid den. Tillfredställelsen är ju så mycket större när man känner att man gjort ett riktigt fynd! Så jag köper i stort sett alla mina kläder på rea eller second hand. Bäst är att köpa något som ingen annan ser potentialen i men som genom en enkelt fållning eller lite klippande plötsligt blir alldeles underbart. Vem som helst som har pengar kan köpa en ny, snygg outfit men det är ju ingen utmaning. Däremot krävs det kreativitet och stilkänsla för att se de bortglömda guldkornen i realådan, eller på Tradera/Ebay. Inser att jag egentligen inte vill shoppa, utan jaga...

Titta här, så rött och fint, jag är sjukt nöjd:

51 kr


80 kr


54 kr


/j

Inga kommentarer: