onsdag 11 mars 2009

VECKANS HETA

Igår när jag träffade mitt hjärtas dam drack jag mig aningen full och babblade på värre än någon som babblar väldigt mycket. Sen när vi skulle åka hem kom jag på att jag inte hade ätit på åtta timmar och att det började vara dags för mat.

Därför dräller vi in på ICA vid Medis och jag tar en korg vilket kan ha varit den som skapat hysterin. Jag har nämligen upptäckt en fantastisk sak. Det finns en sak som är roligare än att göra chips på fyllan, än makaroner på fyllan, än att köpa en äcklig vegoburgare från någon läskigt fast food-ställe: nämligen FYLLESHOPPING!!!!

Jag gick berserk bland hyllorna. Köpte dyr vegansk ost, japansk soya för 50 spänn, märkliga halvfabrikat och sojadrycker. När jag kom hem packade jag stolt upp vara efter vara framför min karls förstummade ögon. Han sa

- Du kommer att ångra dig imorgon.

Jag svarade

- Aldrig i livet. Det här är mitt nya liv. Handla bara på fyllan för då köper du bara det som du verkligen verkligen vill ha.

Sen att jag kom hem med tre dyra flaskor och ingen mat är ju en annan femma. Men så lycklig jag var!


Jessica fylleshoppade också. Hon gick hårdare in på vägen-hem-mat än mig, men jag kan inte sticka under en stol med att hon köpte underbart kreativa grejer som till exempel en minimal chokladkaka i en liten burk som kostade mer än ett av Britney Spears gamla tuggummin på Ebay.

Nåväl. Nu måste jag ta tag i litteraturen.

/a

Inga kommentarer: