tisdag 10 mars 2009

Jag ser rött

Ibland (rätt ofta) har jag problem med hur folk säger ordet "gig". Det luktar alldeles för mycket funkbasist från gymnasiet. Och det är precis vad det är också. Kanske har det egentligen att göra med att de fortfarande spelar och jag får panik vid tanken på att tvinga mig själv till att göra låtar. Kanske.

Annars har jag genomgått en metamorfos till något i stil med Final Fantasy IXs "The Flaming Amarant" om det är någon som minns honom. Tycärr är jag inte lika nonchalant utan får dåligt samvete för att jag råkar göra grimaser åt traditionella idioter i skolan som ställer frågor i stil med: "Genus... varför är det så viktigt att inkludera det i alla akademiska moment?"

GAAAHH

Ellen ser på Desperate Housewives i badkaret och jag fryser om fötterna. Snart ska jag läsa några barnlitteraturforskare.... Egentligen är jag mest sugen på Clézios debutbok. Jag får ge mig till tåls.

/a

Inga kommentarer: