måndag 23 mars 2009

seg morgon på jobbet

Lovar du att vara ärlig? Jorå *handen på bibeln*

Du heter: Jessica.

Smeknamn: Jessi, Jespan, Jesper, Jess... och Stumpen (av Micke).

Låt som när du är ledsen sörjer till? Äh, konstig meningsbyggnad *spasm*. sånt som man lyssnat på med sina ex sätter ju gråtneven i darr. Typ Kent och... Stairway to Heaven!

Beroende av: Utenätter, att alltid ha någon att umgås med och något att läsa på tunnelbanan.

Vem behöver du mest just nu: Det vore kul att dricka öl med Andrea för det var ett tag sen.

Vad tror folk om dig? Att jag är ambitiös och kanske lite dryg.

Stämmer det? Det första är nog sant, inte det andra, är bara lite blyg.

Vad får du oftast komplimanger för? Att jag ser ut som en dam.

Vad säger du för att imponera på någon? Säger? Jag sveper en öl på 5 sekunder. Damigt värre!

Hur imponerar man på dig? Man är väldigt verbal och snabb i tanken. Helt jävla ohämmad funkar också, eftersom jag inte är det så är det imponerande.

Brukar du skratta för dig själv? Nä. Bara om jag lyssnar på en låt som väcker glada minnen.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: Jag är på ugglan nu, närkesgatan medis, typ vid pet sound, var är du?

Var bor du? Sköndal.

Trivs du där: Njaa, det är för långt bort. Jag bli GALEN på att det inte finns en tunnelbana. Ärligt talat så tjatar jag om att flytta väldigt ofta.

Äger du några converse: Nope, har aldrig, kommer antagligen aldrig.

Sprit, cider, vin eller öl: Allt. Även om sprit är något jag har lärt mig tacka nej till den hårda vägen.

Brukar du bli för full: Det hände väldigt ofta när jag var yngre. Här snackar vi bautafyllor som antagligen raderade halva min hjärna. Men inte längre. Jag försöker vårda det lilla jag har kvar.

Vad har du för mobil operatör: Tele 2.

Är du allergisk i mot något: Katter, damm, en massa andra saker som mitt uppfuckade immunförsvar löper amok över lite random.

Har du haft sex idag: Nej :´( Men jag såg min kille naken i duschen imorse! Jag skrek dock åt honom "MEH är du klar snart eller JAG HAR EN BUSS ATT PASSA!!!" så det var inte så erotiskt.

Nästa mål i ditt liv: Köpa ny lägenhet. Få mer ansvar på jobbet, lära mig mer. Spännande va?

Hur svarar du i mobilen: "Hallå" om det är en kompis. "Hallå... BAAAAAJSAPA" om det är en syster. "Ja det är Jessica" om det är något jobbrelaterat eller okänt nummer.

Vem ringde du senast? Min yngsta syster.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Har pizzan kommit? (hon var ute med sin hund, jag hade beställt pizza)

Antal timmar sömn inatt: Typ åtta.

Sov du ensam: Nej jag sov med min rabiata sömnfascist till sambo. Om jag andas högt: TYYYYYST! Om jag rör mig: SLUUUUTA! Om jag råkar hamna på hans sida: BOOOOOORT!

Brukar du komma i tid: Till jobbet ja, annars nej. Men jag har börjat straffa mig själv med att ta taxi varje gång jag är sen, så att jag ska hinna. Det blir mycket, mycket taxi.

När mår du bra: När jag hänger med pojkvän och vänner över en god middag eller på en förfest.

När blev du fotad senast: Hmm för typ två veckor sedan, för jobbtidningen.

Hur känner du dig nu: Skuldmedveten, jag borde jobba.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt och rött i lika proportioner.

Vad tycker du om fötter: Ofta charmiga.

Vad saknar du: Grekland.

Hade du en bra kväll igår: Hängde med mina systrar i yngsta syrrans nya lägenhet. Det var kul tills hennes enorma hund försökte våldta mig. "Han försöker bara dominera dig" sa de. Ehehe sa jag och försökte avvärja juckmonstret.

Favorit dryck på morgonen: Te, något svart typ Assam eller något robust grönt som Genmai cha.

Rakar du benen: Ofta på sommaren, men jag släpper loss min inre Yeti på vintern.

När brukar du oftast gå och lägga dig: Tolv, ett på vardagar. Runt fyra på helger.

Är du blyg? Inte direkt, längre. Jag har lärt mig prata på rätt bra, men det är ofta väldigt inövade fraser.

Sysslar du med någon idrott: Nej, det känns väldigt främmande. Eller räknas tequilarace?

Vill du hellre ha mail än brev: Ett hederligt brev vore ju kul.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nä, attraktion. Kärlek kräver ju att man känner människan och vet att hon/han är bra.

Har du spytt offentligt: Halvoffentligt i någon gränd utanför klubbar. Heloffentligt på nattbussen när jag var 15.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Det uppenbara.

Är du nöjd med ditt liv: Allt som oftast.

Är du bortskämd: Nä, self-made och nu skämmer jag bort mig själv.

Vad gör du i morgon: Jobbar, kanske äter middag med en kompis på kvällen.

Vad är det värsta du vet? Oartighet och empatilöshet.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Just nu mer än någonsin, 3000 kanske.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Föredrar att ha folk jag känner som förebilder.

Vad längtar du till? Rom om två veckor.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, vill dock hinna träffa dem mer.

Vad använder du för shampoo? Något för färgat eller rött hår.

Vad är det finaste du fått? Säkert en massa, men igår fick jag en bok, "Så sköter du ditt marsvin", av Micke. Det var fint men konstigt eftersom vi inte har något marsvin.

En speciell dag du minns: Nyårsafton 2006/2007, då jag blev uppmanad att hångla med en glad champagnestinn man i hatt. Efter hånglet stirrade vi på varandra, han sa "jag bor 20 minuter bort", vi gick och jag har aldrig gått därifrån.

Hur gammal är du: 24

Tycker du om någon just nu: Jamen massor!

Om fem månader: Är jag nästan på bokmässan.

Du samlar på: Högklackade skor och fina klänningar.

Gröna eller röda äppeln: Gröna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Typ alla mina vänner, Micke och min mamma. Ältningstajm!

Gillar du golf: Nej det är astråkigt.

Vilken tid gick du upp idag: Åtta.

Har du sovit i din egna säng inatt: I min och Mickes.

Har du strumpor på dig nu: Strumpbyxor.

Är det okej att gråta: Det beror ju på tillfälle.

När grät du senast: På en väns farfars begravning vattnades det allt lite...

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa en ny bil till mina föräldrar så att de slipper sitt livsfarliga åbäke, köpa ny lägenhet och resa.

Bär du glasögon eller linser: Glasögon, tydligen kan jag inte hantera linser och får hål på hornhinnan.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, fast det är ju kul om man skulle hitta en vintageblåsa från YSL.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Typ tolv.

Har du piercing: Nej, bara vanliga örhängeshål.

Vill du gifta dig: Jodå, det kommer bli en grym fest.

Vill du ha barn: Jag vill ha Micke och han vill ha barn... Själv känner jag ingen överväldigande längtan. Det kanske kommer.

Solar du ofta: I solarium? Typ två gånger på vintern.

Är du bra på att laga mat: NEJ, ett bestämt nej.

Är du flygrädd: Nej jag gillar att flyga, då har man äventyret framför sig ju!

Hur vig är du: Inte särskilt. Inte alls jämfört med min dansarsyster som slänger upp benen ovanför huvudet bara sådär.

Är du musikalisk? Hyfsat, kan ju ta ut en och annan dänga på den gamla flöjten (OBS ej snuskanspelning, pervo).

Vad dricker du helst när du är törstig Vatten.

Vilken är din favoritglass: blodapelsin och ingefärssorbet, mm!

Tror du på ett liv efter döden: Jag har ingen aning, verkligen inte. Kan därför inte tro.

Tycker du om sushi: Ja om den är bra gjord. Inte feta fiskbitar på kallt ris.

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.

Har du tandläkarskräck: Nej men jag har inte varit på länge. Borde gå.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kväll, alltid och evigt kväll.

Vilken ögonfärg har du: Bruna.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Jaaaa alltid över killar.

Biter du på naglarna: Har gjort, men nu är jag SJUKT petig med mina långa, fina naglar.

Röker du: Jag snyltar cigg från Andrea och Micke när jag är full.

Hur ofta tränar/motionerar du: Försöker göra det en gång i veckan, har upptäckt att det behövs eftersom det är typ enda tillfället då jag rör mig.

Senaste låt du hörde: Depeches senaste på youtube.

/j

Inga kommentarer: