måndag 30 november 2009

Potatissäckskvinnan



Kolla på bilden ovan, och föreställ dig att det är jag som hänger där. Svårt, jag vet, men jag gjorde det ikväll. Eller jag var kanske inte sådär upprätt. Jag stod inte direkt upp. Jag hängde från det lägsta greppen som en skrikande, baktung säck potatis. Alla andra klättrare var asduktiga och så jävla seniga och liksom väderbitna. Killarna hade halvlångt lockigt hår och skägg, tjejerna var osminkade och hade mer deffade armar än Madonna. De kramades när de lyckades klättra runt nån särskilt krånglig knöl, och alla var sjukt trevliga och sa att jag var duktig på sånt sätt att jag nästan trodde dem. På slutet lyckades jag klättra högst upp på en vägg som egentligen inte är en riktig klättervägg utan bara till för att värma upp på, men jag kände mig rätt stolt. När jag kom ner stod en klätterkille där,log frireligöst och sa att jag var GRYMT BRA, trots att jag just sett honom typ sväva uppför tiometersväggen enbart med hjälp av fingertoppar och tår.

Fast jag vet inte om jag kommer att fortsätta. Jag har överdjävligt ont i handflatorna och är väldigt ovillig att offra mina långa naglar... Så jakten på fysisk aktivitet fortsätter. En gång i tiden behövde jag aldrig träna, tyckte jag, eftersom jag var natuuurligt smal. Så naturligt smal att jag fick abnorm hjärtklappning av att bädda sängen var jag. Så naturligt smal att jag klagade över att minsta storleken på H&M var 32, hallå, jag är ju en vuxen kvinna jag borde inte behöva handla på barnavdelningen, liksom. Sedan slutade jag vara ett deprimerat vrak på spritdiet och sen dess är jag rätt skeptiskt mot brudar med bmi på 17 som säger att de är naturligt smala. Nu har jag insett att man inte tränar för att bli smal, och att mitt mål inte är att ha en smal kropp utan en stark och duglig kropp. Måste bara hitta rätt träningsform. Den får helst inte göra ont eller vara jobbig.
/j

4 kommentarer:

brillan sa...

BIKRAM YOGA! BIKRAM YOGA!!!!! BIKRAM YOGA! det är det mest givande/ansträngande i kombination med minst smärtsamma jag varit med om. gillar man dessutom värme (och det gör du ju! man kan tänka på sol också! eller på tropiska jungler!) är det PERFECT.

padam padam sa...

Ja, det kanske jag borde göra. Jag är sugen på yoga, och värme är ju skönt... känner mig peppad på bikram nu!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

padam padam sa...

???