fredag 27 november 2009

Glöggfest!

Ska jag och Micke ha ikväll. Jag slängde iväg ett casual litet sms igår som utstrålade kravlöst häng hos mig, och trodde inte att majoriteten skulle tacka ja med så kort... svarstid? (Short notice, vad säger man på svenska egentligen? Jag borde kunna sånt här!). Men alla kunde, och en del ville ha med sällskap. Självklart. Men nu verkar det ha transformerats från litet glöggmys till stor spritfest. Det gör mig alldeles nojjig, tänk om alla avskyr varandra och ingen pratar och alla går efter en halvtimme och jag blir en social paria för resten av mitt liv? Åh! Finns det någon etikettregel som säger att det är ofint av värdinnan att vara hundra gånger fullare än sina gäster? Jag möste lugna (dränka!) mina nerver ju.

Som tur är har jag min sambo, min kärlek, min klippa Micke. Mannen med världsrekord i obrytt socialt umgänge. Mannen som kan dra igång partystämning på ett budgetmöte.



Här är vi!


Fast den här bilden är väl närmare sanningen.

/j

2 kommentarer:

Anonym sa...

kort varsel, säger man! det blev en fin fest btw. kan dock inte slå den jag var på igår i uppsala, där jag bl.a. fick ett knä i ansiktet. haha. lol. ramlade ner från en balkong också, indränkt i socker.

Anonym sa...

Kort varsel, så klart! Pinsamt ju.

ett knä i ansiktet, ramla ner från balkong, hoppas du inte gjort dig illa! (och indränkt i socker, wtf?) Du måste berätta!
/j