söndag 22 november 2009

Damn you november

Att klaga på novembers gråa uselhet är ju väldigt gjort, men det finns ju en anledning att folk gnäller över denna helvetesmånad. Den ÄR ju förjävlig och det enda som hjälper är att konsekvent spendera alla sina besparingar på restaurangmiddagar, dyrt vin (på sommaren funkar tysk lantvin i tetra alldels utmärkt, i november blir man ledsen vid tanken på 50-spänns buteljer) och små resor. Jag och min kära medbloggerska pratade om besparingar, eller bristen på dem, i dag när vi fikade och november är för mig en skitdyr månad. Men det måste få vara så, jag kan inte vara sparsam i november, utan allt lull-lull som jag distraherar mig med skulle november göra mig galen.
/j

2 kommentarer:

Anonym sa...

låt mig lysa upp din tillvaro kvinna! jag bloggar numera här! http://frokenpladdertrut.blogg.se
/Ewo

padam padam sa...

hej Ewo! joo jag vet, har redan vart inne och kikat flera gånger men inte kommenterat, slö som jag är... fast nu har jag gjort det!