torsdag 3 december 2009

Hjälp mot kattallergi, lite tips

För alla olyckliga googlande kattallergiker där ute, kanske kan det hjälpa någon:

När jag fick Malcolm, min bortklemade högt älskade kisse, tänkte jag att jag bara skulle ha honom ett kort tag för att rädda honom från döden (hans förra ägare ville avliva honom) och sen hitta ett hem till honom. Jag är ju kattallergisk, så inte kunde jag ha honom kvar! Sen visade det sig att Malcolm var världens charmigaste katt, jag blev alldeles förälskad i tiokilosmissen och kunde bara inte med att lämna bort honom. Desperat finkammade jag internet efter jakt på botemedel mot kattallergi. Att slänga ut flera tusen på tvivelaktiga metoder som bioresonans och akupunktur kändes rätt osäkert, men det var bra nära...

Jag är för det mesta väldigt skeptiskt till hälsokost och alternativmnedecin och sånt (är mentalt en stockkonservativ gubbe i sådana sammanhand, typ), men som sagt, jag var desperat och frågade på häloskosten om de hade nåt mot allergi. Blev rekommenderad piller som heter Allmyn (kan köpas här bland annat)och de funkar superbra. Jag tar två om dagen och känner knappt av allergin längre. (om jag inte snusar in hela ansiktet i hans päls, men det är värt det ibland...) Jag smörjer också in Malcolm med ett medel som heter Petalcleanse. Det är helt ofarligt och minskar allergener i pälsen. Jag var iofs inte jätteallergisk, men om man är lite kattallergisk men ändå vill ha katt så kan det nog vara värt att prova.


/j

7 kommentarer:

Basselina sa...

Tack för tips om lindring av kattallergi!
Jag letar desperat på nätet efter hjälp för kattallergiker.
En hemlös katt, Nisse, tog jag hand om för en tid sedan. Han är "världens gulligaste". Lite till åren kommen men numera kastrerad, chipsad, vaccinerad och i fin form.
Problemet är att min jätteallergiske son, boende utomlands, kommer på besök i sommar. Vad gör jag?
Det lutar åt att Nisse får göra en sista resa till veterinären. Hemska tanke!
Nisse verkar förstå att något är på tok eftersom matte är så ledsen.
Jag hoppas på något slags underverk så att jag slipper göra mig av med min bästa vän

padam padam sa...

Nej, vad hemskt! Om din som är jätteallergisk så kanske inte Allmyn hjälper, men det kan vara värt att prova. Det finns ju allergimedecin också, om din son inte är hemma alltför länge kan han ju ta sådant varje dag. Annars kan du ju försöka ha Nisse ute så mycket som möjligt, och inte ha honom i alla rum i hemmet så att din son kan få en fristad från allergener. Kanske kan du lämna bort Nisse under den tid som din son hälsar på? Det vore ju väldigt trist om du fick avliva Nisse och din son sen åker tillbaks till landet där han bor och du är utan din fina katt.

Anonym sa...

Hej!

Tack för tipset! Har nu köpt Allmyn och tänkte se hur det fungerar. Själv har jag tre katter (kanske inte det bästa med tanke på att jag är allergisk) men utan mina katter kan jag inte existera.

Provade något receptfritt på apoteket men bieffekten är att jag blir så trött av dessa. Jag är inte så jätte allergiskt heller, så får väl se hur dessa fungerar på mig.

Anonym sa...

Tack för tipsen! Jag har alltid varit allergiskt mot allt från pälsdjur till gräs men vi tog ändå hem en långhårig ungkatt för cirka tre år sen. hon va skitig så ett bad va ett måste och jag reagerade faktiskt inte mkt på henne. Hon försvann dock för ett och ett halvt år sen, antagligen överkörd och nu har jag precis köpt världens gulligaste lilla kattunge, samson, men jag klarar nästan inte av allergin jag känner mig som en zombie så dåligt jag mår. Har allergi mediciner som jag tar dagligen men ska testa att köpa det där till kisen :)

Anonym sa...

What's up, all is going sound here and ofcourse every one is sharing information, that's truly good,
keep up writing.

My site reputation management for individuals

Anonym sa...

Heу there, I think yоur site mіght bе haѵing browѕer compatibility issues.
When I looκ at уouг blog in Firefox, it looκs fine but when opеning in Internet Eхplorer, іt has some oνerlapping.
I just wanted tо give you a quick hеads up!
Other then that, amazing blog!

Have a look at my webpage :: Lloyd Irvin

Anonym sa...

Superb, what а wеblοg it is! This
webρage ρresеnts hеlpful facts to us, keеp it up.


My homepage: reputation management