onsdag 31 december 2008

summering

FÖrra året skrev jag en lista på saker jag skulle göra 2008. Nu ska jag kolla hur mycket jag har gjort.

- Börja använda nagellack på allvar.
Jag gjorde det i början av året men sen orkade jag inte längre. (nej)
- Lära mig sticka utan att få panik och ropa på mamma varje gång jag tappar en maska.
Jag lärde mig aldrig att sticka. Eller jag glömde bort det direkt. (nej)
- Lära mig någon helt ny grej. Som ett språk eller hur man bygger en tidsmaskin.
Öhh..... Fast jag har lärt mig jättemycket om litteratur. (ja)
- Lära mig ny matlagning och följa den slaviskt.
(nej)
- Inte träffa en galning som förföljer mig när jag börjar universitetet.
Det har inte hänt!!! Woho! Även om Lidingö kommer nära. (ja)
- Köpa en kalender och skriva upp saker istället för att få panik när jag har tappat bort lappen.
JA!! (ja)
- En ny frisyr.
Jag skulle knappast kalla det frisyr. (nej)
- Inte hålla käften och springa efter.
Det har jag inte gjort en enda gång. Och det är jag jävligt stolt över. (ja)
- Ta det så lugnt jag kan.
Faktiskt. Vilket har inverkat på mina tidigare så fläckfria betyg. Men skit samma. (ja)
- Köpa minst en ny sminkpryl som jag aldrig har haft förut. (Tips?)
Öh. Nä. (nej)-
Inte se "Joey" hur tråkigt jag än har.
Det har jag inte gjort! Mestadels för att vi inte har den kanalen längre men va fan. (ja)
- Inte ringa plan B när alla är fula på klubbar. Inte plan C heller.
Jag har ju skaffat en p-vän. Så det gick ju bra. (ja)
- Sluta köpa hummusmackor på Louie Louie och String.
YES! Otroligt trött på dessa blev jag. Började storshoppa på Goodstore och Södervegg istället. (ja)
- Försöka skaffa DN.
Yes. Fixade svd gratis också i bara farten. (ja)
- Utforska mina omgivningar.
Några turer till Vinterviken har det ju blivit. (ja)
- Aldrig mer kallprata. I alla fall försöka att aldrig mer kallprata.
Jag försöker sannerligen. Blir mer och mer igelkott precis som Ferlin. (ja)
- Inte köpa Klick! ever again!
Kan med stolthet säga att jag inte ens är sugen. Usch. (ja)
- Passa mig för Dali som bet mig blodig inatt när jag sov över där.
Har aldrig sovit där igen. Värsta monsterkatten. (ja)
- Skriva brev ofta till mina småsystrar.
Jag skickade ett vykort..... (nej)
- Tänka på det Lotta sa när jag var stressad till döden.
(nej)
- Sluta störa mig på folk. Så gott jag kan i alla fall.
Tyvärr. (nej)
- Aldrig få slut kaffe när jag ska skriva.
Har ju typ slutat behöva kaffe för att skriva. (ja)
- Läsa den förbannade New York-trilogin.
Åååh, det hade jag helt glömt! (nej)

Helt okej eller?

/a

Inga kommentarer: