onsdag 24 december 2008

Juldialog

Min sambo (och älskade, sambo är ett rätt osexigt uttryck) Micke = M. Jag = J.

M, pratar i telefon: Ja men du kan väl ta med alla grabbarna och komma över hit sen på julaftonskvällen.

J: (tittar förvirrat upp från min laptop) Huh?

M: ja vi har massor av öl. Och vin! Och mat! Kom över bara.

J: Har du bjudit hit folk på julafton?

M: (en klockren imitation av ett får) Ehh.. hehe... har jag inte sagt det?

J: Nej!

M: Jo! Joooo?...

Fast det är lungt, det låter bara härligt. The more the merrier, och jag antar att han har några fester innestående sedan förra nyår då jag bjöd hem... tja, alla som mina champagneindränkta ögon råkade falla på trots Mickes stressade protester.

God jul hörni, hoppas ni har det fint oavsett om ni slår i glaset och tar en svängom med granen eller läser en stilla julklappsbok med släkten.

/J

Inga kommentarer: