fredag 14 augusti 2009

aj aj

Har du legat på en spikmatta, eller bara känt på en? De är supervassa, de gör ONT. Men ändå är folk som tokiga i dem, alla älskar spikmattor, folk blir botade från ryggproblem, sömproblem, fettproblem och hudproblem. De frigör endorfiner, säger de. Och ja, smärta gör ju det. Men jag tycker att det är lustigt att det krävdes ett exotiskt indifierande för att folk skulle kunna ta till sig det. Annars är ju smärta något som samhället skyr. Jag menar, att smärta ger en endorfinkick har ju en del vetat i evigheter. Men det är klart, självkarvande emos eller läderklädda pervon i dungeons är väl inte lika chict som milt leende gurus...

/j

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag älskar faktumet att det inte finns någon vetenskaplighet bakom hela shaktitjofräset. och ja, det gör fan ont. men jag gillar det ändå, submissive som jag är. SPANK ME WITH THE SPIKMATTA PLS (!) blir typ som i "the passion" om någon minns den.

Anonym sa...

haha jo jag undrar hur många bdsmfolk som inkorporerar spikmattan i sina aktiviteter. Det lär ju finnas.

Alltså, det vetenskapliga är väl att smärta triggar endorfiner, och av dem blir man lite upprymd. Men att den skulle bota allt från ichias till fetma är ju båg, men så blir de ju snart stämda av KO också.
/j

an sa...

jag tycker i alla fall att det är fett LOL att någon sadistfräckis liksom har lurat hela svenska folket. inte för att det nu är så svårt.

padam padam sa...

vi borde introducera rysk piskterapi. Det är ju också lite exotiskt, och säkert nog så effektivt: http://english.pravda.ru/main/18/90/360/15176_whipping.html