måndag 21 december 2009

Snö är inte min kopp te

Snart är jag här


och här


Det ska bli så skönt. Hela världen har tydligen blivit galen och älskar snön, detta vita helvete som man måste forcera varje gång man går utanför dörren. På mornarna är mina kollegor kvittrande glada över snön och jag hukar bitskt bakom min skärm med mitt snöhat. Jag förstår verkligen inte deras förtjusning, snö är kallt, vått och halt - en mycket dålig kombination. Dessutom lamslår det hela Sthlm och min hemfärd till den utmark där jag bor tar ännu längre tid än vanligt.

Men snart ligger jag och vräker mig på en strand! Jag kommer vräka mig även om det ösregnar, i ren glädje över att det i alla fall inte snöar.
/j

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ibland funkar inte riktigt huvudet som den ska.. Jag gick in snabbt på bloggen, såg rubriken "Snö är inte min kopp te", men min assmart hjärna strök helt enkelt "ö är inte min k" och "te". Snopp. Bra jobbat.

padam padam sa...

vad kul, jag brukar jämt göra freudianska felläsningar och läsa nåt snuskigt istället. Skönt att jag inte är ensam!
/j