lördag 18 juli 2009

rightbackatya

Sen vi sist sågs har jag

- fått en skrivstuga
- insett att min familj inte är så jävla normal
- varit på soptippen iklädd hotpants och prickig mansskjorta
- fått ett femtonårigt fan
- blivit stött på av en gammal klasskompis som jag ALDRIG hade anat
- blivit osams med P (igen)
- gjort inte bara en utan TVÅ kalastårtor
- klätt ut mig til spådam för att roa kidsen
- åkt vattenrutschbana på tomten
- blivit mer solbrun än någonsin förut
- läst två av elins favoritböcker
- fått en inspelning med en låt som jag sjöng in åt ossian förra året och som jag totalt hade glömt, den är typ strandjazz och jag fattar ingenting - har jag? det där? what? liksom.
- fått höra att BJÖRNEN setts i Vittjärv
- badat i älven
- varit på fyra berg varav två inkluderade fort, vid en fors, på en gruva, i en stor skog
- byggt en koja och bott i den i några dagar
- bara spelat piano en enda gång
- skrivit som en tok
- inte skrivit på långa stunder
- blivit guvernant åt två hundar
- sett en enhörning
- insett att jag är ett UFO på det här stället, ändå helt rätt
- insett att min familj inte fattar mig ALLS
- gråtit
- rökt
- druckit champagne under en bro
- skrivit och fått brev
- typ kärat ner mig lite
- träffat min älsklingslärare Gafvelin, halvkramat honom
- köpt en blå jacka som jag aldrig kommer att ha på mig
- köpt en miljon böcker
- kramat hundar
- kramat katter
- sett storspoven
- hört storspoven
- blivit filmad och fotad
- romantiserat mer än någonsin
- typ kärat ner mig lite mer
- längtat efter hösten
- längtat efter sommaren
- tjuvrökt
- gråtit mer
- saknat dig utan att ringa eftersom det bara gör saken värre
- saknat dig och ringt
- låtit hundarna springa i en cirkel i flera minuter
- träffat en barndomskamrat som blivit någon slags knarkare
- haft cykel- och springtävlingar runt huset
- fått 35 myggbett på bara vaderna under loppet av tio minuter
- pratat om viktiga saker
- skrikigt och rusat uppför trappan till mitt rum
- sett hitchcockfilmer
- ätit lite
- ätit mycket
- hört igelkottens hjärta slå
- gjort 15 kalashattar
- längtat efter en hemlig person
- tagit mig i kragen
- saknat alexander, ellen, djoko
- pratat om BJÖRNEN
- lärt känna Sup-Linus
- gått förbi hans stuga
- köpt ett träd och grävt en sjukt stor grop
- svettats
- börjat förkasta all musik utom klassiskt
- läst klassiker
- läst trams
- lugnat ner mig
- saknat
- saknat

1 kommentar:

Anonym sa...

vad mycket du har gjort, du är spektakulär! ett flertal punkter här måste jag förhöra mig närmare om...
/J