lördag 18 juli 2009

Jag odlar min trädgård (=balkong)

Jag har blivit helt besatt av att odla. Jag gödslar med jord blandad med hästbajs (ja, det är sant, jag guckar runt med mina händer i hästbajs och struntar i att manikyren blir skitig, jag är förvånad...)och köper små näringspinnar, noppar bort tjyvskott och binder upp ärtor. Här är den, my pride and joy (klicka för större!):



En liten tomatplanta och två gurkplantor.


Den enorma potatisbusken. Denna orgie i bladgrönska kommer från en enda groddig gammal potatis som jag hittade längst in i skafferiet.


Tomater och luktärtor, samt en bit av potatismonstret.


Fast det är ju inte begränsat till balkongen...


Och jag då, hej hej.


Jag blir liksom besatt av saker. Korsetter, te, odling... Jag bara går all in. Nåja, det håller mig sysselsatt iaf.

/j

Inga kommentarer: