torsdag 25 september 2008

kameraångest

Klockan 13 imorgon kommer jag göra en av de få saker som jag avskyr i denna värld. Posa för ett fotografi. Inte ett galet kort från en hemmafest där jag kan döja min obekvämhet bakom en grimas, utan för en riktig fotograf och jag måste se... ja, hur måste jag se ut? Professionell, vuxen, trevlig, antar jag. Det är för de där krönikorna jag ska skriva.

Usch, jag hade gärna sluppit bilden så att folk bara kunde läsa texten. Nu kommer de se bilden och tro:
1, vad är det där för liten bimbo?
2, men shit tror hon att hon är snygg eller?
3, hallå bruden vi lever inte på 50-talet det här är faktiskt ett seriöst magasin och ingen maskerad.

Jag kommer nog köra på helsvart, fast det kanske ser för dystert ut, ok med en röd kofta då och ååååååååååh vad jobbigt!

Och som en seriös jävla skribent borde jag väl inte bry mig om det här, jag borde bara ha jeans och t-shirt, korsade armar och stirra in i kameran med Gulliousk blick. Så jag är väl en liten bimbo då.
/j

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilken tidning?? åh va nyfiken jag är, ska bli jättekul att läsa!
/ewo

padam padam sa...

det är en studenttidning... Paranoid som jag är så kan jag smsa dig namnet istället!