tisdag 23 september 2008

bakom mina glasögon kan jag... läsa modebloggar

Trots prettoglasögonen och reklamarpolon bankar ett skvallerlystet litet bimbohjärta hos mig. Jag fick 8 poäng på stureplans modebloggstest. En poäng från full pott. Jaeeh alltså jag LÄSER ju inte modebloggar, jag bara råkar typ hamna på dem ibland. Och om jag inte hamnar på en viss blogg får jag ändå läsa om den bloggens senaste inlägg på en annan blogg i en enda härliga metabloggsoppa. ELLER SÅ LÄSER JAG DEM ALLIHOPA, SLUKAR DEM GIRIGT!

Åh det var härligt, nu känner jag mig pånyttfödd, alldeles naken och sonad.

Apropå glasögon och stureplan har jag en hjärteknipande liten historia. Det här var några år sedan. Jag var på Laroy och dansade med en lejonmanad yngling från Lidingö. Han lutar sig fram, stryker bort håret från mitt öra och viskar "vad ovanligt att du har glasögon, det är ju inte så många tjejer som har". Och bara sådär förvandlades jag från dansant sexgudinna till det fyrögda freaket.

Det här vill du inte möta en mörk natt


/j

2 kommentarer:

Désirée sa...

ÅH, fin blogg!
Hittade genom underbaraclara.
Andreas frisy påminner om min.

padam padam sa...

Tackar!

Ja Andrea är en väldigt stilig dam, men hon har slutat skriva här! Jag vill ha henne tillbaks, med frisyr och allt.