söndag 19 april 2009

I lördags

Igår var jag ute med Andy och några till, det var askul och återuppväckte min smått bortglömda kärlek till Stockholms uteliv. Vi var först på Page Three, en femtiotalsklubb. Bra musik och tjockt med folk. Jag älskade att det fanns hårspray, parfym och tom. nagellack utanför tjejtoan! Älska klubbar som bryr sig om sina gäster, allt för ofta är klubbtoaletter sunkiga hellholes. Sen blev det Ace, Ace som var vårt andra hem (Baba var det första, andrahandstrean i Alvik det tredje) när vi bodde ihop. Jag gnällde över att jag skulle känna mig gammal, det är bara 18-åriga kids där nuförtin... Lastgammal 24-åring som jag är. Vi dansade och drack insmugglad sprit och plötsligt var det 2006 igen. Sen blev jag trött och lite för full och åkte hem till min kära man.

Jag avundas folk som är fulla utan att se fulla ut, som Andy. Jag ser ut som en retard efter en öl, typ. Rödögd och glansig, med ögonlocken på trekvart. Inte den bästa looken till pimpinetta 50-talsklänningar. Fast det struntar jag i. Jag gillar 50-talsklänningar men jag gillar öl mer.

/j

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA jag ser jju ut som en halvslaktad gnu efter något glas

Anonym sa...

ICKE! Minns du den gången då du umgåtts med tequilan en hel kväll? Jag trodde att du skämtade och låtsades vara full, din blick var ju knivskarp och rösten likaså.
/j